Pysy ajan tasalla kehityksestä ja tarkista viimeisimmät päivitykset alapuolelta!
15.12.2024
Kauppias voi nyt määrittää asiakasryhmäkohtaisia alennuksia tuoteryhmittäin dynaamisen matriisin avulla. Kauppias valitsee, mihin asiakasryhmään asiakas kuuluu ja mihin tuoteryhmään tuote kuuluu. Asiakasryhmän tyypin tulee olla ”Matrix”, jotta sitä voidaan käyttää dynaamisten matriisihintojen laskennassa. Jokaiselle asiakasryhmän ja tuoteryhmän yhdistelmälle asetetaan alennusprosentti, joka lasketaan tuotteen perusmyyntihinnasta, tarjoten tarkempaa ja joustavampaa hinnoittelua.
9.12.2024
Etusivulla esitettäviä valmistajien logoja voi jatkossa hallita suoraan hallintapaneelista. Oletuksena valmistajakomponentin logon näyttäminen etusivulla edellyttää, että logon lisäksi asetuksena on “Näytä etusivun banneri: Käytössä”. Tämä mahdollistaa logojen lisäämisen useammalle valmistajalle ilman, että kaikki logot näkyvät automaattisesti etusivulla.
6.12.2024
AI Commercen tiimi toivottaa kaikille rauhallista itsenäisyyspäivää! 🇫🇮
5.12.2024
AI Commerce on päivittänyt Paytrailin Walley rajapinnan käyttämään uusittuja provider ID tietoja. Kauppiaan ei tarvitse huolehtia muutoksesta ja rajapinta jatkaa toimintaansa muutoksen myötä normaalisti.
4.12.2024
Voit nyt hallita verkkokauppasi Google Schema -tietoja, kuten @type ja Price Range, suoraan AI Commercen My Store -hallintapaneelista. Hyvin optimoidut Schema-tiedot parantavat hakukonenäkyvyyttä, ja niiden avulla voit muokata hakutuloksissa näkyviä lisätietoja, kuten tuotteiden saatavuutta tai käyttäjäarvosteluja, tehden tuloksista houkuttelevampia. Tämä auttaa kauppaasi erottumaan kilpailijoista ja tavoittamaan asiakkaat tehokkaammin.
3.12.2024
Totuusarvomuuntimille on lisätty uusi tila “Unselected”, jonka avulla tuotteelta voidaan poistaa vahingossa tallennettu totuusarvo tarvittaessa.
1.12.2024
Attribuuteille on nyt mahdollista lisätä yksilöllisiä kuvakkeita, jotka liitetään suoraan attribuuttitasolle vaikuttamatta attribuuttien valintoihin. Tämä toiminto soveltuu monipuolisiin käyttötarkoituksiin, kuten turvallisuusluokitusten, sertifiointien tai muiden tuotteisiin liittyvien ominaisuuksien havainnollistamiseen. Riippuen frontendin logiikoista, ikonit voidaan esittää automaattisesti tuotetiedoissa, jos attribuuttien arvot on määritetty.
30.11.2024
Asiakaskortilla voi nyt valita tuotteet, jotka halutaan sallia tietyille B2B-sopimusasiakkaille, säilyttäen kaikki tuotteet oletuksena saatavilla, jos valintoja ei tehdä. Ei-valitut tuotteet näkyvät kaupassa tilassa “disabled”, eikä niitä voi lisätä ostoskoriin tai tilata. Lisäksi disabloituihin tuotteisiin liittyviä ilmoituksia voi muokata asiakaskohtaisesti.
29.11.2024
Tuotekarusellin ladattavien tuotteiden maksimimäärä on nyt konfiguroitavissa dynaamisesti, korvaten aiemmin kiinteäksi määritetyn 15 tuotteen rajoituksen. Sovelluksessa säilyy edelleen enimmäisrajoitus 100 tuotteelle, ja oletusmääränä käytetään 15 tuotetta. Korkeampikaan tuotteiden määrä ei heikennä suorituskykyä, sillä tuotteet ladataan viiveellä (lazy loading) vasta, kun käyttäjä vierittää sivua niin, että karuselli tulee näkyviin.
28.11.2024
Tarjouksia voi nyt pyytää myös vierastilillä. Vierastilin käyttäjille tarjouksen tietoihin pääsy tapahtuu ainoastaan sähköpostiin lähetetyn automaattisen kirjautumislinkin kautta, sillä vierastileille ei voi kirjautua salasanalla. Kauppiaat voivat tarvittaessa päivittää tarjoustyökalun ohjeistukset vastaamaan tätä uutta toimintamallia.
27.11.2024
Vierastili voidaan muuttaa hallintapaneelissa rekisteröidyksi asiakastiliksi asiakkaan pyynnöstä. Muutoksen jälkeen asiakas voi kirjautua tilille pyytämällä uuden salasanan sähköpostitse.
26.11.2024
AI Commercen natiivi hakutoiminto on nyt saatavilla myös ilman pop-up-ikkunaa tietokonenäkymässä, mahdollistaen vaihtoehtoisen esitystavan käyttäjille.
22.11.2024
Tuotteiden hinnat ilmoitetaan ja käsitellään nyt kahden desimaalin tarkkuudella. Aiemmin hinnat perustuivat neljän desimaalin alvittomaan pohjahintaan. Päivityksen myötä pohjahinta voidaan määrittää kauppakohtaisesti joko alvittomana (Net) tai alvillisena (Gross). Tämä parantaa hinnoittelun yhteensopivuutta toiminnanohjausjärjestelmien kanssa ja varmistaa, että arvonlisävero käsitellään oikein myös suurilla volyymeilla. Lisäksi kauppiaskohtainen konfiguraatio vähentää pyöristysvirheitä eri järjestelmien välillä.
21.11.2024
Walley-maksutavan rajapinta uudistuu 4.12.2024. Uudistuksessa on panostettu maksamisen helppouteen ja turvallisuuteen. Verkkokauppiaille muutos ei aiheuta toimenpiteitä, sillä olemme tehneet tarvittavat päivitykset kauppiaiden puolesta. Lisätietoja Walleyn uudistuksesta on saatavilla Paytrailin tukisivuilta.
19.11.2024
Tuotteiden järjestyksen hallinta “Kauppias suosittelee” -osiossa on nyt entistä joustavampaa. Järjestystä voi hallita suoraan kategoriatasolla, ja järjestysnumeron muokkaus tallentuu automaattisesti reaaliajassa.
11.11.2024
Hallintapaneeliin on lisätty ”Minimitilausmäärä” -toiminto, joka estää tilausmäärän asettamisen alle tuotekortilla määritellyn vähimmäismäärän. Oletusarvoisesti minimitilausmäärä on kaikissa kaupoissa 1. Tämä toiminto parantaa kustannustehokkuutta erityisesti B2B-tilauksissa, joissa on usein tarpeen rajoittaa pienimpiä tilauksia, ja tukee tehokkaampaa resurssien ja varaston hallintaa.
10.11.2024
Milnet Oy on julkaissut uuden verkkokauppansa AI Commercen alustalla. Vuonna 2006 perustettu suomalainen tukkukauppa tarjoaa laajan valikoiman rautakauppa-alan tuotteita, jotka tukevat asiakkaidensa liiketoimintaa. Uusi verkkokauppa hyödyntää AI Commercen tehokkaita ominaisuuksia ja joustavia integraatioratkaisuja, tarjoten modernin ja helppokäyttöisen asiointikokemuksen. Tutustu verkkokauppaan osoitteessa: milnettrade.fi
5.11.2024
AI Commerce Cloud on päivitetty tukemaan Algolian tekoälypohjaista dynaamista re-ranking-toimintoa. AI Commerce lähettää palvelinten välisen rajapinnan kautta Algolialle tietoa asiakkaiden katsomista, klikkaamista ja ostoskoriin lisäämistä tuotteista. Algolia hyödyntää näitä tietoja koneoppimisen avulla, parantaen hakutulosten osuvuutta ja asiakaskokemusta.
Lisäksi AI Commercen oma rankingScore on nyt saatavilla Algolian käyttöön, mutta kauppiaiden tulee itse valita se relevance essentials -asetuksissa. Uusina tietoina Algolialle on lisätty myös tuotteiden varastosaldo (Quantity) ja tilausten määrä (orderQuantity). Lue lisää!
3.11.2024
Algolian hakupalvelurajapinta on nyt lisätty AI Commerce Cloudiin. Algolia tarjoaa laajat, räätälöidyt työkalut hakutulosten optimointiin, mukaan lukien tekoälypohjaiset tuotesuositukset, personointiominaisuudet, tekoälyyn perustuvat synonyymit, tulosten manuaalinen järjestely, analytiikka ja A/B-testaus. Toiminnon käyttöönotto edellyttää Algolia-tiliä ja erillistä aktivointia. Lue lisää!
2.11.2024
AI Commerce on ottanut käyttöön Amazon SES -palvelun asiakaskohtaisesti vara- tai ensisijaisena sähköpostipalvelimena. Tilausvahvistukset ja muut kaupan ilmoitukset voidaan tarvittaessa lähettää Amazon SES:n kautta, mikä parantaa viestien toimitusvarmuutta.
28.10.2024
Tilausten hallintaan on lisätty uusi toiminto, jonka avulla alennuksia voi päivittää massana useille tuotteille, mikä säästää aikaa ja helpottaa suurten tuotejoukkojen hallintaa. Lisäksi “Fixed”-hinnoitteluvaihtoehto tukee nyt sekä alvittomia että alvillisia hintoja MyStore-konfiguraation asetusten mukaisesti, mikä mahdollistaa entistä joustavamman ja tarkemman hinnoittelun asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin.
27.10.2024
Irpolan uusi verkkokauppa on avattu AI Commercen alustalla. Verkkokauppa hyödyntää AI Commercen joustavia integraatioratkaisuja ja tehokkaita ominaisuuksia, jotka tukevat Irpolan laajaa fluorimuovien ja teknisten muovien valikoimaa sekä asiakaskohtaisia räätälöityjä palveluita. Uusi alusta parantaa käyttökokemusta ja vastaa asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin. Tutustu verkkokauppaan osoitteessa: irpola.fi
24.10.2024
Kampanja-alennukset on lisätty tuotekortille, ja nyt kampanjalle voi asettaa alennuksen kiinteällä hinnalla tai prosenttiosuutena, joka lasketaan aina tuotteen päivän hinnasta. Hinnoittelumoottorissa on yhteensä yhdeksän tasoa: varianttikohtaiset hinnat, inflaatiokorjattu hinta, oletusalennushinnat, yrityshinnat, asiakasryhmäalennukset, sopimushinnat, tarjouspyyntöhinnat sekä kampanja-alennukset.
23.10.2024
FAQ-kyselyissä näkyy jatkossa listauksessa kyselyn päivämäärä sekä kyseisen tuotteen tuotekoodi. Lisäksi uudesta kyselystä lähetetään kauppiaalle ilmoitus sähköpostitse.
22.10.2024
Tuotteille voidaan nyt määrittää yksikköhinnat suoraan tuotekortilla. Esimerkiksi: EUR 30.27/m². Pakkauskoko ja -yksikkö ovat käytettävissä Akenossa attribuuteilla ‘package_size’ ja ‘package_unit’. Arvojen täyttäminen mahdollistaa hinnan näyttämisen myös yksikköhintana, mikä auttaa asiakkaita vertaamaan tuotteiden hintoja ja tekemään ostopäätöksiä.
19.10.2024
Päivitys tuotekohtaiseen saldon valvontaan. Kaupan asetuksissa on ennestään käytössä päätason saldon valvonta, mutta jatkossa tätä voi ylikirjoittaa tuotekohtaisesti asettamalla arvon “Kyllä” tai “Ei” kohdassa “saldotarkistuksen ylikirjoitus.” Esimerkiksi, jos kauppa sallii normaalisti tuotteiden myynnin yli varastosaldon, voidaan valitsemalla “Kyllä” estää tietyn tuotteen ylimyynti pakotetusti. Tämä antaa kauppiaille tarkemman hallinnan tuotteiden myyntiin liittyvien varastosaldotarkistusten osalta.
16.10.2024
Olemme ottaneet käyttöön tuotteiden automaattiset uudelleenohjaukset nimimuutosten yhteydessä. Mikäli tuotenimi muuttuu, järjestelmä luo automaattisesti uudelleenohjaussäännön vanhasta URL-polusta uuteen, mikä varmistaa linkkien toimivuuden ja käyttäjäkokemuksen säilymisen. On tärkeää huomata, että uudelleenohjaussäännöt eivät päivity takautuvasti aiempien sääntöjen päälle, vaan jokaisen nimimuutoksen yhteydessä syntyy uusi uudelleenohjaus. Näin ollen useamman nimimuutoksen tapauksessa luodaan vastaava määrä erillisiä uudelleenohjauksia.
15.10.2024
Olemme toteuttaneet merkittäviä parannuksia ja virheenkorjauksia tuotevariaatioiden valintalogiikkaan. Aiemmin erilaisten valintayhdistelmien käsittely saattoi johtaa virheellisiin varastotietoihin, mikä aiheutti saatavuusongelmia yksittäisten valintojen yhteydessä. Myös joissakin tapauksissa tuotteita saatettiin lisätä ostoskoriin ilman kaikkien tarvittavien valintojen tekemistä. Päivityksen myötä valintalogiikka on uudistettu, ja se tukee nyt luotettavasti kaikkia yhdistelmiä ja asiakkaiden liiketoimintamalleja. Tämä parannus varmistaa oikean varastotiedon ja parantaa käyttäjäkokemusta.
14.10.2024
VivaWallet edellyttää, että asiakas hyväksyy toimitusehdot manuaalisesti. Olemme lisänneet valintaruudun, joka on oletuksena valittuna muilla maksutavoilla, mutta valittaessa VivaWallet maksutavaksi, valintaruutu poistetaan ja se täytyy valita käsin ennen tilauksen vahvistamista.
9.10.2024
Kategorioiden promo bannerin tekstin ja painikkeen asettelua voi nyt muuttaa entistä helpommin myös kategorian hallinnasta. Tämä muutos helpottaa sisällön asettelua taustakuvan päälle ja parantaa visuaalista ilmettä. Oletuksena sisältö on keskitetty tai vasemmalla.
8.10.2024
Tallennamme datan tehokkaammin käyttäen kehittyneitä pakkausmenetelmiä. Tämä nopeuttaa sivujen renderöintiaikoja backendissa keskimäärin 30 % ja vähentää kalliiden tietokantapalveluiden tilankäyttöä jopa 60 %. Suorituskyky ja optimointi auttavat pitämään palvelinkulut alhaisina, vaikka ohjelmisto laajenee ja käyttäjämäärät kasvavat.
7.10.2024
Tilauksen hallintaan on lisätty mahdollisuus päivittää verkkolaskutiedot, laskutusviite ja maksutavan tyyppi tilauksen vahvistamisen jälkeen. Tämä ominaisuus on hyödyllinen erityisesti silloin, kun asiakas pyytää laskutustietojen muokkausta tilauksen teon jälkeen.
7.10.2024
Myyntiraportista on laajennettu poistamaan myynnit, jotka kuuluvat seuraavien statusten taakse: ‘peruutettu’, ‘palautettu’, ‘tarjous’, ‘testitilaus’ ja ‘noutamaton‘.
5.10.2024
Footer ja header eivät enää lataudu uudelleen sivuja vaihdettaessa, mikä nopeuttaa sivuvaihtojen renderöintiä ja parantaa käyttäjäkokemusta. Päivitys otetaan käyttöön vaiheittain jokaiseen kauppaan.
4.10.2024
Laajensimme SSR:n (Server-Side Rendering) renderöimää HTML-sisältöä, mikä parantaa sivustojen hakukonenäkyvyyttä. Tämä päivitys tekee sisällöstä entistä paremmin saavutettavampaa hakukoneille.
3.10.2024
Päivitys (Cumulative Layout Shift) korjaamiseksi joka ilmeni erityisesti kategoriasivuilla Googlen PageSpeed Insights -raportissa. Päivitys parantaa käyttökokemusta ja sivuston SEO-tuloksia.
1.10.2024
Virheenkorjauspäivityksessä sivustokarttoja varten päivitetty palvelimen konfiguraatioita, jotta myös isot sivustokartat latautuvat luotettavasti kokonaisina ja nopeasti. Päivityksellä voi olla SEO hyötyä osalle laskeutumissivuista valikoidulla joukolla asiakkaita.
30.9.2024
AI Commerce Cloudin backendin ohjelmointikieli on päivitetty uusimpaan versioon, mikä parantaa suorituskykyä ja turvallisuutta. Uusi päivitys vähentää prosessorikuormaa ja nopeuttaa skriptien suoritusta. Myös muistinhallinta on optimoitu, mikä parantaa järjestelmän tehokkuutta entisestään.
30.9.2024
Piilotetut tuotteet tuoteryhmistä näkyvät nyt laajennettuina (räjäytettyinä) myös silloin, kun käytetään suodattimia. Aiemmin piilotetut tuotteet näkyivät räjäytettynä vain hakutuloksissa, kun taas suodatinhakujen tuloksissa näkyivät vain päätuotteet tai piilottamattomat ryhmätuotteet.
29.9.2024
Valmistajan hallintanäkymässä on nyt mahdollista valita maat, joihin valmistajan tuotteita ei voida toimittaa. Tämä toiminto vastaa Amazon-verkkokaupan käytäntöä. Tuotteet näkyvät hakukoneoptimointisyistä kaikissa maissa, mutta asiakkaan valitseman maan perusteella joko sallitaan tai estetään tuotteen lisääminen ostoskoriin ja tilauksen vahvistaminen.
28.9.2024
Tarjouksiin on lisätty toimituskulut osaksi tarjouksen yhteissummaa. Tämä mahdollistaa sen, että asiakas näkee myös PDF-tarjouksessa rahdin osuuden, mikäli kauppias on asettanut tilaukselle rahtikustannuksen määrittämällään arvolla.
27.9.2024
Jatkossa tarjoustuotteiden alennus näkyy tarjouslaskelmissa nolla-arvona. Koska näille tuotteille ei ole määritelty pohjahintaa, niiden arvoa ei huomioida tarjouksen kokonaisarvon laskennassa.
26.9.2024
Lisätty uusi toiminnallisuus, jossa kassa tarkistaa automaattisesti, ettei ostoskorissa ole yhtään ‘Pyydä tarjous’ -tuotetta. Tämä varmistaa, että tarjoustuotteiden käsittely tapahtuu aina hallitusti tarjoustyökalun kautta.
20.9.2024
Sitemap tukee kuville erillisiä image tageja. Jos lisäkuvilla on alt -kuvaukset olemassa tulevat ne image:title tagin taakse sitemap.xml tiedostossa.
17.9.2024
Yritysasiakkaiden tilausyhteenvedoissa välisummat, toimituskulut, laskutuskulut ja muut väliotsakkeet näytetään jatkossa ilman arvonlisäveroa. Lisäksi alennetuissa tilauksissa säästön arvo esitetään ilman arvonlisäveroa. Kuluttaja-asiakkaiden osalta summat sisältävät edelleen arvonlisäveron EU-alueelle myytäessä, ellei kauppias ole erikseen määrittänyt myStore-asetuksissa hintojen esittämistä ilman arvonlisäveroa.
15.9.2024
Toimitustapa voidaan nyt estää asiakkailta samalla tavoin kuin maksutavat on aiemmin voitu estää. Tämä toiminto on erityisen hyödyllinen sopimusasiakkaille, kun halutaan varmistaa, että asiakasyhtiön sisäänostajat käyttävät ainoastaan heille tarkoitettuja toimitustapoja.
15.9.2024
Työpöytäversiossa ‘Soita meille’ ja ‘Ota yhteyttä’ -painikkeille on otettu käyttöön tapahtumaseuranta konversiotietojen keräämiseksi, kun käyttäjä klikkaa näitä komponentteja. Mobiiliversiossa puhelinnumero ja sähköposti aktivoituvat ‘touchstart’-tapahtumalla, kun sormi koskettaa linkkielementtiä, joka alkaa ‘tel:’- tai ‘mailto:’-tageilla. Duplikaattitapahtumien estämiseksi AICC-järjestelmään on lisätty sisäinen muisti, joka ehkäisee useiden tapahtumien rekisteröinnin saman istunnon aikana, vaikka käyttäjä klikkaisi ‘Soita meille’ -painiketta tai koskettaisi useampaa puhelinnumeroa toistuvasti. Toiminto on GDPR-vaatimusten mukainen, joten tapahtumia ei rekisteröidä ilman käyttäjän suostumusta.
15.9.2024
Toimipisteiden hallinta on siirretty taustahallintaan, mikä poistaa tarpeen muokkaukselle headless käyttöliittymässä. Uuden mallin myötä toimipisteiden keskitetty päivittäminen heijastuu automaattisesti kaikkiin verkkokaupan osa-alueisiin.
14.9.2024
Valmistajille on lisätty “Yläosan kuvaus”, joka toimii samalla periaatteella kuin kategorioiden lyhyt kuvaus.
14.9.2024
Lisätty mahdollisuus korvata valmistajan kuvauskenttä Builderio:n CMS blockilla.
14.9.2024
Jatkossa tarjouksen voi osoittaa tietylle toimipisteelle, jotta mahdollinen myynti voidaan kreditoida valitun toimipisteen myynniksi toiminnanohjausjärjestelmissä.
14.9.2024
Kassa valvoo jatkossa, että verkkolaskutiedot on annettu täydellisinä, mikäli yrityslaskun lähetystavaksi on valittu e-lasku.
13.9.2024
Lisätty ”Oma rahtisopimus” toimitukseen sopimustunnuskenttä sekä kuljetusyhtiön valinta. Oman rahtisopimuksen käyttö edellyttää kummankin valinnan täyttämisen.
12.9.2024
Maksuviite siirretty kassalla asiakastilin ”Lisätieto” -välilehdeltä näkyvämmin suoraan yrityslaskun maksuvalintaan. Mikäli maksuviite on pakollinen ei laskun lähetystapaa voi valita ennen kuin maksuviite on annettu. Maksutapa valitaan kun lähetystapa on valittu.
11.9.2024
Mahdollisuus pakottaa asiakkaan käyttämään maksuviitettä kassalla. Sopii erityisesti sopimusasiakkaille, joiden työnantaja vaatii maksuviitteen käyttöä työmaa- tai projektikohtaisesti. Kaupoissa, joissa maksuviitteen käyttö on jo pakollista kaikille asiakkaille, kentän oletusarvona on “Kyllä”. Muilla kaupoilla oletusarvo on “Ei”.
11.9.2024
Lisätty mahdollisuus editoida asiakkaan muistissa olevia verkkolaskutietoja sekä maksuviitettä.
10.9.2024
“Pyydä tarjous” -painike voidaan nyt avata popup-pikatilauslomakkeella yhden tuotteen tarjouspyyntöjä varten. Useamman tuotteen kohdalla perinteinen tarjouskassa on suositeltavampi, ja tuotesivun painikkeesta avautuva toiminto voidaan valita yrityksen tarpeiden mukaan.
9.9.2024
Tarjoustyökalulla voi nyt määrittää tarjouksen rahtikulun; jos rahtikulu on asetettu, muut rahtitavat poistuvat näkyvistä kassalla, ja mikäli toimitusosoite tai ostoskori muuttuu, tarjouskohtainen rahtikulutus raukeaa ja muut rahtitavat palaavat näkyviin.
8.9.2024
‘Lähetä tarjouspyyntö’ -painikkeen kohdalle on lisätty vahvistusikkuna, joka varmistaa toimitusosoitteen oikeellisuuden ennen lähettämistä. Tämä on erityisen tärkeä, jos toimitustapa kuuluu tarjouksen piiriin. Tekstiä voi muokata Translations-sivulla, ja toiminto on aktivoitavissa erikseen. Vahvistusikkuna vähentää virheitä toimitusosoitteissa, mikä tehostaa tilausprosessia.
8.9.2024
Tarjouksissa näkyy jatkossa tuotteiden paino, mikä mahdollistaa rahdin sisällyttämisen tarjouksiin. Lisäksi tarjousten sähköpostiviestien tekstisisällöt ovat nyt kielikohtaisia, automaattisesti käännettyjä ja adminin muokattavissa.
7.9.2024
Kategorioiden hallinta on nyt entistä nopeampaa ja joustavampaa tuotekortin ‘Tree View’ -näkymässä. Tämä dynaaminen työkalu mahdollistaa tuotteiden tehokkaan linkityksen useisiin kategorioihin, erityisesti silloin, kun tuotteilla on runsaasti kategorioita. Toiminto parantaa tuotehallinnan nopeutta ja tarkkuutta.
5.9.2024
Tekoäly luo nyt alt-tekstit puuttuville tuotekuville analysoimalla kuvan sisällön ja tuottaen automaattisen kuvauksen sekä käännökset eri kielille. Tämä parantaa sivuston saavutettavuutta ja SEO-tuloksia.
4.9.2024
Uusi konfiguraatio mahdollistaa varastosta loppuneiden tuotteiden piilottamisen tuotesyötteistä, mikä parantaa kampanjoiden, kuten Performance Maxin, tehokkuutta. Mainonta kohdistuu vain varastossa oleviin tuotteisiin, mikä optimoi budjetin käytön.
30.8.2024
MyStoreen on lisätty tuki Pinterestille, YouTubelle ja LinkedInille, jotka näkyvät lisäyksen jälkeen oletuksena sekä storefrontin että sähköpostien footerissa.
29.8.2024
Lisätty roskakori-painike virheellisten varastorivien poistoon. Poistoa edeltää varmistus, ja varastohistoriaan tallentuu merkintä poiston suorittaneesta käyttäjästä. Lisäksi jatkossa barcode voi tallentaa ilman että quantity -kenttään annetaan arvoa.
28.8.2024
Lisätty kielituki tarjousten PDF-lomakkeeseen kansainvälistä kauppaa varten. Kaikki tarjouksen tekstisisältö on nyt kauppiaskohtaisesti muokattavissa Translations-sivulla. Jos asiakkaan toimitusosoitteen maan kieli on kaupan tukemien kielten joukossa, käytetään kyseistä kieltä; muussa tapauksessa kieleksi valitaan englanti.
26.8.2024
Uusi tietoturvapäivitys koskien sisällön latausta, kuten kuvia, CSS- ja JS-tiedostoja, vastaa kotimaisten verkkopankkien käytäntöjä. Uudet kolmannen osapuolen lähteet on erikseen sallittava. Jos tarvitset uuden lähteen, ilmoita siitä tukipyynnöllä.
25.8.2024
Tuotetiedote on siirretty oletuksena painikkeeksi tuotenimen yläpuolelle kaikissa kaupoissa, jotta se ei jää huomaamatta lisätietojen viimeiselle riville pelkkänä tekstilinkkinä.
24.8.2024
Tuotteita voi nyt joustavasti rakentaa ilman valintoja, valinnoilla tai saldokohtaisilla varianteilla, kun aiempi konfiguraatio vaati logiikan lukitsemista kahteen vaihtoehtoon.
23.8.2024
Tuotevalintojen vaihto päivittää tuotteen hinnan valintaperusteisten hintatietojen mukaan, eikä valinnoista tarvitse enää tehdä saldokohtaisia variantteja.
22.8.2024
Viivakoodit ja EAN-koodit määritellään jatkossa varastoriveillä, ei tuotevalintariveillä; jos saldoja ei käytetä, EAN voidaan edelleen määrittää päätuotetasolla.
18.8.2024
Shipit ja SmartShip -rajapinnat tukevat nyt myös postiennakkoa. Jos verkkokaupassa tarjotaan postiennakkoa maksutapana, on tärkeää varmistaa, että pankkitilin tiedot ovat oikein MyStore-palvelussa.
17.8.2024
Tuki yleisen arvolisäverokannan nousulle 24 prosentista 25,5 prosenttiin 1.9.2024 alkaen on lisätty, ja järjestelmässä suoritetaan huoltokatko 1.9. klo 00:00–02:00.
17.8.2024
Päivitys AI Commercen kustomoitavassa hakualgoritmissa: eri hakuosumille on nyt mahdollisuus antaa erilainen painoarvo relevancy scorella. Optimoimalla haun painoarvoja erikoismerkkejä käyttävät, lyhyet hakusanat ja numeeriset haut, kuten ‘12.7’, voidaan rankata korkeammalle hakutuloksissa.
17.8.2024
Tilauksen muokkauksessa kaikki loppusumman rivit ovat nyt vapaasti muokattavissa, jolloin kauppias voi tarvittaessa manuaalisesti ylikirjoittaa järjestelmän laskemat arvot, ja toimituskulun muokkaus päivittää automaattisesti ALV-rivit jatkossakin.
16.8.2024
Paytrailin kauppiasviite koostuu nyt muodosta asiakasnumero + tilausnumero + pankkiviitetarkiste, mikä mahdollistaa maksujen nopeamman tunnistamisen.
14.8.2024
Asiakasryhmien dynaamiset alennussäännöt voidaan nyt järjestää manuaalisesti, jolloin kauppiailla on täysi kontrolli sääntöjen priorisoinnissa.
13.8.2024
Tuotteen monistaminen mahdollistaa nyt myös lisäkuvien, bundle-konfiguraatioiden, attribuuttiryhmien ja attribuuttien valintojen kopioinnin uuteen tuotteeseen.
12.8.2024
Sama tuotebundle voi olla ostoskorissa useita kertoja eri tuotevariaatioilla.
11.8.2024
Youtube videoita voidaan jatkossa upottaa kaikillla eri linkkityypeillä, ja AICC varmistaa että kuvasuhde tulee oikein.
11.8.2024
Saman tuotteen voi nyt lisätä uudelleen ostoskoriin, kun asiakkaan jättämä tuotteeseen liittyvä kommentti vaihtuu; aiemmin uuden kommentin lisääminen vain kasvatti tuotteen määrää ja ylikirjoitti edellisen kommentin.
10.8.2024
Automaattiset kuva- ja lisäkuva alt -tekstit ovat nyt ylikirjoitettavissa kustomoitavina arvoina entistä paremman hakukonenäkyvyyden saavuttamiseksi.
9.8.2024
Lisätty tuki PayPal-maksuille Paytrailin kautta, jolloin PayPal-maksut näkyvät nyt myös Paytrailin maksuraporteissa. PayPal-maksut ovat mahdollisia myös VivaWalletin kautta.
8.8.2024
Tagit voivat nyt sisältää jopa 400 merkkiä pitkiä pilkullisia lauseita ja kääntyvät automaattisesti DeepL:llä; käännöksiä voi hallita ja korjata kielikohtaisesti Tag Manager -sivulla, joka myös vähentää poikkeavia ilmaisumuotoja ennakoivalla tekstinsyötöllä.
6.8.2024
Murupolkujen kustomoitu muokkaus CMS:ssä on nyt mahdollista.
3.8.2024
Sisäänostohinnat voidaan syöttää eräkohtaisesti.
2.8.2024
PDF-laskut ja kuittikonekopiot sekä PDF-tilausvahvistukset voi uudelleenlähettää hallintapaneelista muokkausten jälkeen.
1.8.2024
Laajennetut konversiot Meta:ssa ja Googlessa parantavat konversiomittausta ja hintatarjouksia lähettämällä ensimmäisen osapuolen dataa, joka auttaa yhdistämään asiakkaat heidän tileihinsä ja optimoimaan mainoskampanjoita.
1.8.2024
Uusi dynaamisten tuotefeedien ominaisuus mahdollistaa kategoriakohtaisten feedien luomisen helposti, parantaen kampanjoiden tulosten seurantaa ja toimien kaikissa syötteissä (esim. Google, Facebook).
1.8.2024
Tuoteryhmän avulla voit koota emotuotteen alle tuotekokoelman, joka helpottaa asiakkaita löytämään ja kokoamaan sopivan kokonaisuuden