Ota verkkokaupan asiakasdata haltuun ja tee parempaa tulosta
Verkkokauppakonsultti Janne Sävy kertoo, miksi asiakasdata on verkkokaupan suurin voimavara – ja miten sen avulla tehdään parempaa tulosta.
Ota verkkokaupan asiakasdata haltuun ja tee parempaa tulosta
Verkkokauppakonsultti Janne Sävy kertoo, miksi asiakasdata on verkkokaupan suurin voimavara – ja miten sen avulla tehdään parempaa tulosta.

Janne Sävy
Verkkokauppakonsultti
2
min lukuaika
29.5.2025



Verkkokauppiaat investoivat paljon uusien asiakkaiden hankintaan, mutta unohtavat usein suurimman voimavaransa: olemassa olevat asiakkaat. Ilman asiakkuuden hoitoa nämä uusasiakashankintaan käytetyt rahat valuvat hukkaan. Tässä kirjoituksessa pureudun siihen, miksi asiakkuuksien haltuunotto kannattaa ja kuinka se onnistuu tehokkaasti.
Verkkokauppiaat investoivat paljon uusien asiakkaiden hankintaan, mutta unohtavat usein suurimman voimavaransa: olemassa olevat asiakkaat. Ilman asiakkuuden hoitoa nämä uusasiakashankintaan käytetyt rahat valuvat hukkaan. Tässä kirjoituksessa pureudun siihen, miksi asiakkuuksien haltuunotto kannattaa ja kuinka se onnistuu tehokkaasti.
Verkkokauppiaat investoivat paljon uusien asiakkaiden hankintaan, mutta unohtavat usein suurimman voimavaransa: olemassa olevat asiakkaat. Ilman asiakkuuden hoitoa nämä uusasiakashankintaan käytetyt rahat valuvat hukkaan. Tässä kirjoituksessa pureudun siihen, miksi asiakkuuksien haltuunotto kannattaa ja kuinka se onnistuu tehokkaasti.
Uusasiakashankinta nielee rahat, mutta kanta-asiakkaat unohdetaan
Verkkokauppiaat laittavat isot summat uusasiakashankintaan, mutta liian usein ne isolla rahalla hankitut asiakkaat jätetään oman onnensa nojaan. Verkkokauppaa pyöritetään kuin perinteistä kivijalkakauppaa: kassan kautta ulos ja unohdus. Tärkein omaisuus jätetään huomiotta ja uusasiakashankintaan käytetyt investoinnit menevät osin hukkaan.
Verkkokauppiaat laittavat isot summat uusasiakashankintaan, mutta liian usein ne isolla rahalla hankitut asiakkaat jätetään oman onnensa nojaan. Verkkokauppaa pyöritetään kuin perinteistä kivijalkakauppaa: kassan kautta ulos ja unohdus. Tärkein omaisuus jätetään huomiotta ja uusasiakashankintaan käytetyt investoinnit menevät osin hukkaan.
Verkkokauppiaat laittavat isot summat uusasiakashankintaan, mutta liian usein ne isolla rahalla hankitut asiakkaat jätetään oman onnensa nojaan. Verkkokauppaa pyöritetään kuin perinteistä kivijalkakauppaa: kassan kautta ulos ja unohdus. Tärkein omaisuus jätetään huomiotta ja uusasiakashankintaan käytetyt investoinnit menevät osin hukkaan.
Verkkokaupan suurin voimavara piilee olemassa olevissa asiakkaissa
Oman asiakaskannan hallinta ja asiakasuskollisuuden kehittäminen ei ole vaikeaa. Isoin asia on aloittaa. Data on olemassa verkkokaupan syövereissä ja nyt se pitäisi vain saada käyttöön. Työkalut ja osaamista on kaikkien saatavilla.
Oman asiakaskannan hallinta ja asiakasuskollisuuden kehittäminen ei ole vaikeaa. Isoin asia on aloittaa. Data on olemassa verkkokaupan syövereissä ja nyt se pitäisi vain saada käyttöön. Työkalut ja osaamista on kaikkien saatavilla.
Oman asiakaskannan hallinta ja asiakasuskollisuuden kehittäminen ei ole vaikeaa. Isoin asia on aloittaa. Data on olemassa verkkokaupan syövereissä ja nyt se pitäisi vain saada käyttöön. Työkalut ja osaamista on kaikkien saatavilla.
Data on jo olemassa, nyt se pitää ottaa käyttöön
Esimerkki hyvästä ja monipuolisesta työkalusta kuluttajakaupan asiakkuuksien haltuunottoon on kotimainen Custobar. Custobar kerää asiakastiedot yhteen paikkaan analysoitavaksi ja toimenpiteitä varten hyödynnettäväksi oli liiketoiminta sitten pelkkää verkkokauppaa tai verkkokauppaa ja myymälöitä. Monista kilpailijoistaan poiketen Custobar on myös hinnoiteltu niin, että se on relevantti vaihtoehto myös vähän pienemmille kauppiaille, jotka haluavat tehdä tehokkaampaa monikanavaista markkinointia.
Esimerkki hyvästä ja monipuolisesta työkalusta kuluttajakaupan asiakkuuksien haltuunottoon on kotimainen Custobar. Custobar kerää asiakastiedot yhteen paikkaan analysoitavaksi ja toimenpiteitä varten hyödynnettäväksi oli liiketoiminta sitten pelkkää verkkokauppaa tai verkkokauppaa ja myymälöitä. Monista kilpailijoistaan poiketen Custobar on myös hinnoiteltu niin, että se on relevantti vaihtoehto myös vähän pienemmille kauppiaille, jotka haluavat tehdä tehokkaampaa monikanavaista markkinointia.
Esimerkki hyvästä ja monipuolisesta työkalusta kuluttajakaupan asiakkuuksien haltuunottoon on kotimainen Custobar. Custobar kerää asiakastiedot yhteen paikkaan analysoitavaksi ja toimenpiteitä varten hyödynnettäväksi oli liiketoiminta sitten pelkkää verkkokauppaa tai verkkokauppaa ja myymälöitä. Monista kilpailijoistaan poiketen Custobar on myös hinnoiteltu niin, että se on relevantti vaihtoehto myös vähän pienemmille kauppiaille, jotka haluavat tehdä tehokkaampaa monikanavaista markkinointia.
Tunnetko asiakkaasi vai annatko heidän kadota?
Tiedätkö sinä, keitä ovat parhaat asiakkaasi?
Pystytkö kohdentamaan ja personoimaan markkinointiviestintääsi heille?
Palkitsetko uskollisia asiakkaitasi?
Kuinka moni ensiostajista ostaa uudelleen?
Kuinka paljon sinulla on asiakkaita, jotka ovat ostaneet usein, mutta eivät osta enää?
Tiedätkö sinä, keitä ovat parhaat asiakkaasi?
Pystytkö kohdentamaan ja personoimaan markkinointiviestintääsi heille?
Palkitsetko uskollisia asiakkaitasi?
Kuinka moni ensiostajista ostaa uudelleen?
Kuinka paljon sinulla on asiakkaita, jotka ovat ostaneet usein, mutta eivät osta enää?
Tiedätkö sinä, keitä ovat parhaat asiakkaasi?
Pystytkö kohdentamaan ja personoimaan markkinointiviestintääsi heille?
Palkitsetko uskollisia asiakkaitasi?
Kuinka moni ensiostajista ostaa uudelleen?
Kuinka paljon sinulla on asiakkaita, jotka ovat ostaneet usein, mutta eivät osta enää?
Ota asiakkuudet haltuun ja markkinointi omiin käsiin
Cartmanilta löytyy sekä osaaminen että työkalut. Olemme rakentaneet tehokasta asiakkuudenhallintaa ja markkinoinnin automaatioita sekä isoille että pienille yrityksille. Jos haluat ottaa asiakkuudet haltuun ja tehdä parempaa tulosta, niin ota yhteyttä. Näytämme mielellämme, miten Custobar asiakasdatan hallinta (CDP) ja markkinoinnin automaatiot toimivat käytännössä.
AI Commerce -verkkokauppa-alusta integroituu kaikkiin markkinoilta löytyviin asiakasdatan hallintajärjestelmiin, mukaan lukien Custobar. Näin asiakasdata ja markkinointitoimenpiteet saadaan yhdistettyä saumattomasti osaksi päivittäistä verkkokaupan toimintaa. Cartman auttaa yritystäsi sopivimman ratkaisun valinnassa ja käyttöönotossa.
Cartmanilta löytyy sekä osaaminen että työkalut. Olemme rakentaneet tehokasta asiakkuudenhallintaa ja markkinoinnin automaatioita sekä isoille että pienille yrityksille. Jos haluat ottaa asiakkuudet haltuun ja tehdä parempaa tulosta, niin ota yhteyttä. Näytämme mielellämme, miten Custobar asiakasdatan hallinta (CDP) ja markkinoinnin automaatiot toimivat käytännössä.
AI Commerce -verkkokauppa-alusta integroituu kaikkiin markkinoilta löytyviin asiakasdatan hallintajärjestelmiin, mukaan lukien Custobar. Näin asiakasdata ja markkinointitoimenpiteet saadaan yhdistettyä saumattomasti osaksi päivittäistä verkkokaupan toimintaa. Cartman auttaa yritystäsi sopivimman ratkaisun valinnassa ja käyttöönotossa.
Cartmanilta löytyy sekä osaaminen että työkalut. Olemme rakentaneet tehokasta asiakkuudenhallintaa ja markkinoinnin automaatioita sekä isoille että pienille yrityksille. Jos haluat ottaa asiakkuudet haltuun ja tehdä parempaa tulosta, niin ota yhteyttä. Näytämme mielellämme, miten Custobar asiakasdatan hallinta (CDP) ja markkinoinnin automaatiot toimivat käytännössä.
AI Commerce -verkkokauppa-alusta integroituu kaikkiin markkinoilta löytyviin asiakasdatan hallintajärjestelmiin, mukaan lukien Custobar. Näin asiakasdata ja markkinointitoimenpiteet saadaan yhdistettyä saumattomasti osaksi päivittäistä verkkokaupan toimintaa. Cartman auttaa yritystäsi sopivimman ratkaisun valinnassa ja käyttöönotossa.
Artikkelin sisältö

Janne Sävy
Verkkokauppakonsultti
Janne on Cartman Digitalin toinen perustaja ja tunnetaan alalla lempinimellä “verkkokaupan dinosaurus”. Hänellä on yli 25 vuoden kokemus menestyksekkäiden verkkokauppaprojektien toteuttamisesta eri alustoilla – niin yrityksen omistajana, konsulttina kuin ratkaisutoimittajanakin. Janne on työskennellyt laajasti B2B-, B2C- ja D2C-verkkokaupan parissa.
janne.savy@cartman.fi
Sinua voisi kiinnostaa myös
Usein kysytyt kysymykset
Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?
Usein kysytyt kysymykset
Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?
Usein kysytyt kysymykset
Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?
GDPR
COMPLIANT
Kotimainen ja EU-säädösten mukainen verkkokaupparatkaisu
Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.
© 2025 AI Commerce. Kaikki oikeudet pidätetään.
GDPR
COMPLIANT
Kotimainen ja EU-säädösten mukainen verkkokaupparatkaisu
Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.
© 2025 AI Commerce. Kaikki oikeudet pidätetään.
GDPR
COMPLIANT
Kotimainen ja EU-säädösten mukainen verkkokaupparatkaisu
Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.
© 2025 AI Commerce. Kaikki oikeudet pidätetään.