B2B-verkkokaupparatkaisu AI Commercella - Rastec

B2B-verkkokaupparatkaisu AI Commercella - Rastec

B2B-verkkokaupparatkaisu AI Commercella - Rastec

Rastec Sisälogistiikka Oy on vuosikymmenien kokemuksella varustettu luotettava sisälogistiikan toimittaja. Yrityksen perusta on vahvassa teknisen kehityksen seuraamisessa ja asiakaslähtöisissä, kustannustehokkaissa ratkaisuissa.

5

min lukuaika

15.4.2024

Teal Flower
Teal Flower

Haasteet

Huolimatta Rastecin vahvasta markkina-asemasta, yritys kohtasi haasteita verkkokaupan sisällä tuotteiden ja palveluiden löydettävyydessä sekä verkkokauppaan usean markkinointikanavan kautta tulleen palveluiden offline myynnin mittaamisessa. Yhdessä nämä haasteet heikensivät yrityksen monikanavaisen kaupan tehokkuutta.

Tuotteiden ja palveluiden löydettävyys verkkokaupasta

Käyttäjätestien myötä havaittiin, että asiakkaiden oli hankalaa löytää haluamansa, kun verkkokauppa esitti laajan tuotevalikoiman, monia toimipisteitä ja erilaisia palveluita yhtäaikaisesti.

Verkkokaupan kautta tulleen offline myynnin mittaamisen kehittäminen

Monikanavaisesta markkinoinnista peräisin olevan offline-myyntidatan mittaaminen verkkokaupassa osoittautui vaikeaksi, mikä vaikutti rajoittavasti yrityksen myyntipotentiaalin ja monikanavastrategian hyödyntämiseen.

Sivuston ulkoasu ja käytettävyys

Sivusto ei ollut nykyaikainen, eikä keskittynyt tarpeeksi käyttäjäkokemukseen. Verkkokauppa haluttiin muuttaa ketteräksi ja myyntivetoiseksi kanavaksi.

Ratkaisut ja uudistukset

Selvittääkseen kohdattuja haasteita Rastecille suoritti Petrosoftin kanssa perusteellisen verkkoliiketoiminnan kartoituksen (discovery), jonka seurauksena ilmeni tarve päivittää vanhentunut monoliittinen verkkokaupparatkaisu. Uudistuksen myötä yritys siirtyi käyttämään AI Commerce Cloud -alustaa, joka hyödyntää modulaarista headless-arkkitehtuuria. Tämä muutos on parantanut huomattavasti uusien toiminnallisuuksien markkinoille saattamisen nopeutta ja lisännyt liiketoiminnan joustavuutta.

Headless käyttöliittymä

Uudistusprosessi alkoi perusteellisella UI/UX-analyysillä ja -suunnitelmalla, jonka päätavoitteena oli tuotteiden löydettävyyden parantaminen ja sivuston personoinnin tehostaminen. Tässä yhteydessä verkkokauppaan toteutettiin useita käytettävyysparannuksia, kuten uudistettu megamenu, sivun reunaan integroitu tuotenavigointi, tuotteiden rajaus mukautettujen attribuuttien perusteella, kehittyneempi tarjouspyyntöjen hallintajärjestelmä, kattava FAQ-master työkalu ja personoidut tuotekokoelmat interaktiivisine tuotekortteineen.

AI Commerce Open API

Ratkaisuna verkkokaupan offline-myyntiin liittyviin haasteisiin, AI Commerce Cloud on integroitu Googlen GA4 Measurement Protocol API:n kanssa. Tämän integraation ansiosta verkkokauppaan lisätyt tapahtumat, kuten yhteydenotot ja puhelinsoitot, voidaan mitata tarkasti, tarjoten arvokasta tietoa niiden määristä ja arvoista. Tämä mahdollistaa verkkokaupan jatkokehityksen perustuen kerättyyn dataan. Samalla AICC:n Builder-API:n hyödyntäminen mahdollisti palvelutarjonnan räätälöinnin sekä offline-myyntiä seuraavien mittareiden integroinnin, mikä parantaa palvelumyynnin markkinointistrategioiden tehokkuutta ja tarkkuutta.

Käyttäjäystävällinen asiakaskokemus

Alusta alkaen olemme keskittyneet tarjoamaan käyttäjäystävällisen asiakaskokemuksen. Tämä pätee niin tuotteisiin liittyviin tiedusteluihin, isompien kokonaisuuksien tarjouspyyntöihin, yrityskohtaisiin hintoihin kuin PWA mobiilisovelluksen käyttökokemukseenkin. Käyttöön otetut ratkaisut ovat varmistaneet entistä paremman käyttäjäkokemuksen kaikilla osa-alueilla.

KPI Mittareiden jatkokehitys ja verkkoliiketoiminnan kasvu

Uudistuksen myötä Rastecilla on aloitettu KPI-mittareiden seuranta, jatkokehitys sekä online että offline myynnissä. Parannettu tuotteiden ja palveluiden löydettävyys tehostaa asiakkaiden ostokokemusta. Offline myynnin mittareiden implementointi tarjoaa arvokasta tietoa, joka mahdollistaa paremman suorituskyvyn seurannan ja myynnin jatkuvan optimoinnin.

Rastecin sitoutuminen asiakkaan palveluun

Rastec Sisälogistiikka Oy:n muutosmatka AI Commercen kanssa korostaa, kuinka teknologian ja innovaation avulla voidaan ratkaista liiketoiminnan haasteita, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa myyntiä. Yritys jatkaa panostustaan ollakseen paras mahdollinen kumppani sisälogistiikan alalla, hyödyntäen teknologian tarjoamia mahdollisuuksia.

AI Commerce on hyvä valinta yrityksille, jotka arvostavat sivujen latausnopeutta ja automatisointia. AI Commercesta löytyy myös valmiit integraatiot esim. ERP-järjestelmät, PIM, varastohallintaohjelmistot ja maksupalvelut.

Roope Mäkelä, Verkkokauppavastaava - Rastec Sisälogistiikka Oy

Kurkkaa Rastecin kauppa tästä! 💻

Haasteet

Huolimatta Rastecin vahvasta markkina-asemasta, yritys kohtasi haasteita verkkokaupan sisällä tuotteiden ja palveluiden löydettävyydessä sekä verkkokauppaan usean markkinointikanavan kautta tulleen palveluiden offline myynnin mittaamisessa. Yhdessä nämä haasteet heikensivät yrityksen monikanavaisen kaupan tehokkuutta.

Tuotteiden ja palveluiden löydettävyys verkkokaupasta

Käyttäjätestien myötä havaittiin, että asiakkaiden oli hankalaa löytää haluamansa, kun verkkokauppa esitti laajan tuotevalikoiman, monia toimipisteitä ja erilaisia palveluita yhtäaikaisesti.

Verkkokaupan kautta tulleen offline myynnin mittaamisen kehittäminen

Monikanavaisesta markkinoinnista peräisin olevan offline-myyntidatan mittaaminen verkkokaupassa osoittautui vaikeaksi, mikä vaikutti rajoittavasti yrityksen myyntipotentiaalin ja monikanavastrategian hyödyntämiseen.

Sivuston ulkoasu ja käytettävyys

Sivusto ei ollut nykyaikainen, eikä keskittynyt tarpeeksi käyttäjäkokemukseen. Verkkokauppa haluttiin muuttaa ketteräksi ja myyntivetoiseksi kanavaksi.

Ratkaisut ja uudistukset

Selvittääkseen kohdattuja haasteita Rastecille suoritti Petrosoftin kanssa perusteellisen verkkoliiketoiminnan kartoituksen (discovery), jonka seurauksena ilmeni tarve päivittää vanhentunut monoliittinen verkkokaupparatkaisu. Uudistuksen myötä yritys siirtyi käyttämään AI Commerce Cloud -alustaa, joka hyödyntää modulaarista headless-arkkitehtuuria. Tämä muutos on parantanut huomattavasti uusien toiminnallisuuksien markkinoille saattamisen nopeutta ja lisännyt liiketoiminnan joustavuutta.

Headless käyttöliittymä

Uudistusprosessi alkoi perusteellisella UI/UX-analyysillä ja -suunnitelmalla, jonka päätavoitteena oli tuotteiden löydettävyyden parantaminen ja sivuston personoinnin tehostaminen. Tässä yhteydessä verkkokauppaan toteutettiin useita käytettävyysparannuksia, kuten uudistettu megamenu, sivun reunaan integroitu tuotenavigointi, tuotteiden rajaus mukautettujen attribuuttien perusteella, kehittyneempi tarjouspyyntöjen hallintajärjestelmä, kattava FAQ-master työkalu ja personoidut tuotekokoelmat interaktiivisine tuotekortteineen.

AI Commerce Open API

Ratkaisuna verkkokaupan offline-myyntiin liittyviin haasteisiin, AI Commerce Cloud on integroitu Googlen GA4 Measurement Protocol API:n kanssa. Tämän integraation ansiosta verkkokauppaan lisätyt tapahtumat, kuten yhteydenotot ja puhelinsoitot, voidaan mitata tarkasti, tarjoten arvokasta tietoa niiden määristä ja arvoista. Tämä mahdollistaa verkkokaupan jatkokehityksen perustuen kerättyyn dataan. Samalla AICC:n Builder-API:n hyödyntäminen mahdollisti palvelutarjonnan räätälöinnin sekä offline-myyntiä seuraavien mittareiden integroinnin, mikä parantaa palvelumyynnin markkinointistrategioiden tehokkuutta ja tarkkuutta.

Käyttäjäystävällinen asiakaskokemus

Alusta alkaen olemme keskittyneet tarjoamaan käyttäjäystävällisen asiakaskokemuksen. Tämä pätee niin tuotteisiin liittyviin tiedusteluihin, isompien kokonaisuuksien tarjouspyyntöihin, yrityskohtaisiin hintoihin kuin PWA mobiilisovelluksen käyttökokemukseenkin. Käyttöön otetut ratkaisut ovat varmistaneet entistä paremman käyttäjäkokemuksen kaikilla osa-alueilla.

KPI Mittareiden jatkokehitys ja verkkoliiketoiminnan kasvu

Uudistuksen myötä Rastecilla on aloitettu KPI-mittareiden seuranta, jatkokehitys sekä online että offline myynnissä. Parannettu tuotteiden ja palveluiden löydettävyys tehostaa asiakkaiden ostokokemusta. Offline myynnin mittareiden implementointi tarjoaa arvokasta tietoa, joka mahdollistaa paremman suorituskyvyn seurannan ja myynnin jatkuvan optimoinnin.

Rastecin sitoutuminen asiakkaan palveluun

Rastec Sisälogistiikka Oy:n muutosmatka AI Commercen kanssa korostaa, kuinka teknologian ja innovaation avulla voidaan ratkaista liiketoiminnan haasteita, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa myyntiä. Yritys jatkaa panostustaan ollakseen paras mahdollinen kumppani sisälogistiikan alalla, hyödyntäen teknologian tarjoamia mahdollisuuksia.

AI Commerce on hyvä valinta yrityksille, jotka arvostavat sivujen latausnopeutta ja automatisointia. AI Commercesta löytyy myös valmiit integraatiot esim. ERP-järjestelmät, PIM, varastohallintaohjelmistot ja maksupalvelut.

Roope Mäkelä, Verkkokauppavastaava - Rastec Sisälogistiikka Oy

Kurkkaa Rastecin kauppa tästä! 💻

Haasteet

Huolimatta Rastecin vahvasta markkina-asemasta, yritys kohtasi haasteita verkkokaupan sisällä tuotteiden ja palveluiden löydettävyydessä sekä verkkokauppaan usean markkinointikanavan kautta tulleen palveluiden offline myynnin mittaamisessa. Yhdessä nämä haasteet heikensivät yrityksen monikanavaisen kaupan tehokkuutta.

Tuotteiden ja palveluiden löydettävyys verkkokaupasta

Käyttäjätestien myötä havaittiin, että asiakkaiden oli hankalaa löytää haluamansa, kun verkkokauppa esitti laajan tuotevalikoiman, monia toimipisteitä ja erilaisia palveluita yhtäaikaisesti.

Verkkokaupan kautta tulleen offline myynnin mittaamisen kehittäminen

Monikanavaisesta markkinoinnista peräisin olevan offline-myyntidatan mittaaminen verkkokaupassa osoittautui vaikeaksi, mikä vaikutti rajoittavasti yrityksen myyntipotentiaalin ja monikanavastrategian hyödyntämiseen.

Sivuston ulkoasu ja käytettävyys

Sivusto ei ollut nykyaikainen, eikä keskittynyt tarpeeksi käyttäjäkokemukseen. Verkkokauppa haluttiin muuttaa ketteräksi ja myyntivetoiseksi kanavaksi.

Ratkaisut ja uudistukset

Selvittääkseen kohdattuja haasteita Rastecille suoritti Petrosoftin kanssa perusteellisen verkkoliiketoiminnan kartoituksen (discovery), jonka seurauksena ilmeni tarve päivittää vanhentunut monoliittinen verkkokaupparatkaisu. Uudistuksen myötä yritys siirtyi käyttämään AI Commerce Cloud -alustaa, joka hyödyntää modulaarista headless-arkkitehtuuria. Tämä muutos on parantanut huomattavasti uusien toiminnallisuuksien markkinoille saattamisen nopeutta ja lisännyt liiketoiminnan joustavuutta.

Headless käyttöliittymä

Uudistusprosessi alkoi perusteellisella UI/UX-analyysillä ja -suunnitelmalla, jonka päätavoitteena oli tuotteiden löydettävyyden parantaminen ja sivuston personoinnin tehostaminen. Tässä yhteydessä verkkokauppaan toteutettiin useita käytettävyysparannuksia, kuten uudistettu megamenu, sivun reunaan integroitu tuotenavigointi, tuotteiden rajaus mukautettujen attribuuttien perusteella, kehittyneempi tarjouspyyntöjen hallintajärjestelmä, kattava FAQ-master työkalu ja personoidut tuotekokoelmat interaktiivisine tuotekortteineen.

AI Commerce Open API

Ratkaisuna verkkokaupan offline-myyntiin liittyviin haasteisiin, AI Commerce Cloud on integroitu Googlen GA4 Measurement Protocol API:n kanssa. Tämän integraation ansiosta verkkokauppaan lisätyt tapahtumat, kuten yhteydenotot ja puhelinsoitot, voidaan mitata tarkasti, tarjoten arvokasta tietoa niiden määristä ja arvoista. Tämä mahdollistaa verkkokaupan jatkokehityksen perustuen kerättyyn dataan. Samalla AICC:n Builder-API:n hyödyntäminen mahdollisti palvelutarjonnan räätälöinnin sekä offline-myyntiä seuraavien mittareiden integroinnin, mikä parantaa palvelumyynnin markkinointistrategioiden tehokkuutta ja tarkkuutta.

Käyttäjäystävällinen asiakaskokemus

Alusta alkaen olemme keskittyneet tarjoamaan käyttäjäystävällisen asiakaskokemuksen. Tämä pätee niin tuotteisiin liittyviin tiedusteluihin, isompien kokonaisuuksien tarjouspyyntöihin, yrityskohtaisiin hintoihin kuin PWA mobiilisovelluksen käyttökokemukseenkin. Käyttöön otetut ratkaisut ovat varmistaneet entistä paremman käyttäjäkokemuksen kaikilla osa-alueilla.

KPI Mittareiden jatkokehitys ja verkkoliiketoiminnan kasvu

Uudistuksen myötä Rastecilla on aloitettu KPI-mittareiden seuranta, jatkokehitys sekä online että offline myynnissä. Parannettu tuotteiden ja palveluiden löydettävyys tehostaa asiakkaiden ostokokemusta. Offline myynnin mittareiden implementointi tarjoaa arvokasta tietoa, joka mahdollistaa paremman suorituskyvyn seurannan ja myynnin jatkuvan optimoinnin.

Rastecin sitoutuminen asiakkaan palveluun

Rastec Sisälogistiikka Oy:n muutosmatka AI Commercen kanssa korostaa, kuinka teknologian ja innovaation avulla voidaan ratkaista liiketoiminnan haasteita, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa myyntiä. Yritys jatkaa panostustaan ollakseen paras mahdollinen kumppani sisälogistiikan alalla, hyödyntäen teknologian tarjoamia mahdollisuuksia.

AI Commerce on hyvä valinta yrityksille, jotka arvostavat sivujen latausnopeutta ja automatisointia. AI Commercesta löytyy myös valmiit integraatiot esim. ERP-järjestelmät, PIM, varastohallintaohjelmistot ja maksupalvelut.

Roope Mäkelä, Verkkokauppavastaava - Rastec Sisälogistiikka Oy

Kurkkaa Rastecin kauppa tästä! 💻

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Voinko vaihtaa tilaustani myöhemmin?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Voinko vaihtaa tilaustani myöhemmin?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on AI Commerce ja miten se toimii?
Mistä tulee nimi AI Commerce?
Millaiselle yritykselle AI Commerce sopii?
Kuinka pitkiä ovat sopimukset?
Minkälaisia hinnoittelumalleja on saatavilla?
Voinko vaihtaa tilaustani myöhemmin?
Onko AI Commercen käyttöönotossa erillisiä pystytyskuluja?
Kenen kumppaneiden kanssa voin kehittää verkkokauppaani?
Harkitsen siirtymistä AI Commercelle. Miten saan siirrettyä tietoni?
Onko käyttäjälle saatavilla teknistä tukea tai opastusta?
Onko ohjelmisto pilvipohjainen?
Kotimainen yritys ja 100% suomalaista koodia

Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.

Kehitys
AI Commerce

3180370-3

Ranta-Tampellan Katu 17, 33180 Tampere

info@aicommerce.fi

© 2024 AI Commerce. All rights reserved.

Kotimainen yritys ja 100% suomalaista koodia

Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.

Kehitys
AI Commerce

3180370-3

Ranta-Tampellan Katu 17, 33180 Tampere

info@aicommerce.fi

© 2024 AI Commerce. All rights reserved.

Kotimainen yritys ja 100% suomalaista koodia

Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.

Kehitys
Kotimainen yritys ja 100% suomalaista koodia

Valitsemalla kotimaisen verkkokaupparatkaisun tuet suomalaista kilpailukykyä ja edistät kansallista hyvinvointia.

AI Commerce

3180370-3

Ranta-Tampellan Katu 17, 33180 Tampere

info@aicommerce.fi

© 2024 AI Commerce. All rights reserved.